Inden et byggeri tager form kigger arkitekter og rådgivere på de muligheder, som markedet byder på i forhold til materialer, komponenter og - i dag særligt - de miljømæssige egenskaber. Hvordan ser det grønne regnskab ud, hvad er holdbarheden, krav til vedligeholdelse og eventuel genanvendelse i en fjern fremtid.
Det er forhold, som i dag skal dokumenteres. Det betyder, at de virksomheder, der leverer materialer og komponenter til byggeriet skal være skarpe på de spørgsmål, som køberne rimeligvis kan forvente kvalificerede svar på.
- Det kan Komproment give dem. Uddannelse og kompetenceudvikling blandt medarbejderne er nøglen til fremtiden. Det er ikke nok at kende varenumrene på de produkter, vi har på hylderne. Vi skal nøjagtigt vide, hvad det er for egenskaber, vi garanterer for hvert produkt. Medarbejderne bliver klædt på til at kunne tilbyde den bedste service og information til kunderne, siger adm. direktør Mads Røge.
Deling af produktiv viden
Komproment har i dag medarbejdere med DGNB-kurser i bagagen, som både kan bidrage med kontant dokumenteret information til de kunder, der nysgerrigt spørger ind til produkterne, men samtidig også bidrager til at skærpe krav og dokumentation, når Komproment selv køber ind og nøje udvælger produkter til sit sortiment.
- Der er meget, som vi som virksomhed selv kan lære vores personale op i. Det sker på en seriøs, ansvarlig og faktuel baggrund, og vi er optaget af at lægge nye lag af kompetencer på vores engagerede medarbejdere, som i princippet bør vide alt om Komproments tag- og facadeløsninger fra vugge til grav. De bliver tilbudt den opkvalificering, der er brug for, så vi til hver en tid kan være betrygget i, at vi ikke bare leverer service, men rent faktisk deler produktiv viden og kompetencer med vores kunder, siger Mads Røge.